آکو ویپ مشاور ویپینگ شماست

وبلاگ

تفاوت سیگار و پاد، کدام کم ضررتر است؟

عناوین محتوا

به این محتوا امتیاز بده

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظردهی:

بررسی کامل مزایا و معایب سیگار الکترونیکی (ویپ) | آکو ویپ

پاد سیستم و سیگار دو روش رایج برای مصرف نیکوتین هستند. هر دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارند. پاد سیستم ها به طور کلی نسبت به سیگار ایمن تر هستند. پاد ها دود تولید نمی کنند، یعنی حاوی مواد سمی مانند قطران و مونوکسید کربن نیستند. بنابراین برای سلامتی افراد و محیط زیست ضرر کم تری دارند.

در این مطلب از بلاگ آکو ویپ میخواهیم در رابطه با مضرات سیگارهای الکترونیکی با شما صحبت کنیم. همانطور که میدانید مجموعه آکو ویپ یکی از متخصصین با سابقه در مشاوره و فروش انواع دستگاه‌های ویپ، ویپ پاد و پاد سیستم است. یکی از سوالاتی که برای اکثر افرادی که قصد خرید دستگاه از ما را دارند مطرح میشود، این است که

پاد سیستم

پاد سیستم یک دستگاه الکترونیکی کوچک است که از باتری، کویل و یک مخزن (کارتریج) تشکیل شده است. کویل یک قطعه سیم است که با نیکوتین مایع آغشته می شود. هنگامی که کاربر دکمه پاد سیستم را فشار می دهد یا کام می گیرد، باتری جریان الکتریکی را از طریق کویل عبور می دهد و نیکوتین مایع را تبخیر می کند. به این طریق بخار تولید می شود.

سیگار

سیگار یک محصول نیکوتینی است که از یک برگ توتون رول شده در کاغذ تشکیل شده است. سیگار ها حاوی نیکوتین، قطران، مونوکسید کربن و سایر مواد سمی هستند.

عوارض سیگار

سیگارها مضرترین روش مصرف نیکوتین هستند. آنها باعث بیماری های قلبی، سرطان، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی می شوند. همچنین، سیگار ها بوی بدی دارند و دود آنها می تواند برای افراد غیر سیگاری مضر باشد.

تفاوت های اصلی پاد سیستم و سیگار

  1. • دود: پاد سیستم ها دود تولید نمی کنند، در حالی که سیگار ها دود تولید می کنند. دود سیگار حاوی مواد سمی است که برای سلامتی مضر هستند.
  2. • طعم: پاد سیستم ها طعم های مختلفی دارند، در حالی که سیگار ها فقط یک طعم دارند.
  3. • هزینه: پاد سیستم ها گران تر از سیگار هستند، اما در دراز مدت می توانند ارزان تر و به صرفه تر باشند زیرا، نیاز به خرید مکرر سیگار نیست.

ویژگی های مثبت پاد

پاد ها دود تولید نمی کنند، یعنی حاوی مواد سمی مانند قطران و مونوکسید کربن نیستند. بنابراین برای سلامتی افراد و محیط زیست ضرر کم تری دارند. همچنین، پاد سیستم ها قابل استفاده با طعم های مختلفی از سالت نیکوتین هستند که می تواند تجربه مصرف نیکوتین را لذت بخش تر کند. این امر می تواند برای افرادی که از سیگار کشیدن خسته شده اند یا به دنبال راهی برای ترک سیگار هستند، جذاب باشد.

عوارض پاد نسبت به سیگار

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، پاد سیستم ها به طور کلی نسبت به سیگار ایمن تر هستند. با این حال، پاد ها نیز حاوی نیکوتین هستند که یک ماده اعتیاد آور است.

مصرف نیکوتین می تواند باعث مشکلاتی مانند افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون و مشکلات تنفسی و ریه شود. همچنین، مصرف نیکوتین در دوران بارداری می تواند برای جنین مضر باشد. در مجموع، پاد سیستم ها خطر ابتلا به بیماری ها و مشکلات سلامتی را کاهش می دهند، اما کاملا از بین نمی برند.

آیا واقعاً مضرات سیگار الکترونیکی نسبت به سیگار سنتی کمتر است؟

در این مطلب کامل پاسخ خود را دریافت خواهید کرد. از آنجایی که این تکنولوژی در کشور ما به نوعی جدید محسوب میشود و کم کم در حال جاافتادن بین افراد مختلف جامعه است، اطلاعات غلطی هم از آن در بین افراد وجود دارد که اکثرا اشتباه است.

ویپ پاد ایجیس بوست 2 گیک ویپ | آکو ویپ

ویپ پاد ایجیس بوست 2 گیک ویپ

طی اخبار معتبری از BBC در حال حاضر فروش دستگاه‌های ویپ توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شد و در داروخانه‌های آمریکا بدون هیچ گونه مشکلی در اختیار افرادی که قصد ترک سیگار را دارند قرار میگیرد. قطعاً مضرات یک نخ سیگار یا یک وعده قلیان قابل مقایسه با مصرف دستگاه پاد سیستم یا ویپ نیست و نمیتوان آنها را حتی نزدیک به هم گذاشت.

اما اگر در این موضوع تردید دارید و همچنان حس میکنید که مضرات دستگاه های ویپ از سیگار و قلیان بیشتر است یا هم اندازه آنها است، پیشنهاد میکنیم ادامه مطلب را حتما مطالعه کنید.

ویپ و پاد سیستم چه موادی را وارد بدن و ریه میکنند؟

این برای همه ما تقریباً واضح و مسلم است که به غیر از نیکوتین از طریق دخانیاتی مثل سیگار و قلیان سنتی هزاران ماده سمی دیگر نیز وارد بدن میشود. اما طبق تحقیقات انجام شده موادی که از طریق مایع جویس (جایگزین قلیان) یا سالت نیکوتین (جایگزین سیگار) وارد ریه و بدن میشود، حداقل 7000 قلم کمتر از سیگار یا قلیان سنتی است.

سیگار الکترونیکی چه امتیازاتی نسبت به سیگار سنتی دارد؟

اولین نکته این است که هیچگونه تنباکو یا توتونی در ترکیبات مایع جویس و سالت نیکوتین وجود ندارد، پس در نتیجه ضرر استفاده از آنها را کم تر میکند.

نکته دیگری که بسیاری از افراد از آن اطلاع ندارند این است، هوایی که از دستگاه‌های ویپ و پاد سیستم خارج میشود بخار است و دود نیست. در واقع دودی که از سیگار تنفس میشود تشکیل شده از کاغذ، توتون و موارد دیگری است که در سیگار وجود دارد.

اما دستگاه های ویپ یا پاد سیستم به هیچ وجه دود تولید نمیکنند، بلکه همان مایع به صورت بخار شده از دهان شما خارج میشود و قطعاً ضرر کمتری را برای شما خواهد داشت.

UWELL-CALIBURN-GK2-ribbon-red

پاد سیستم کالیبرن جی‌کی 2 یوول

این موضوع را هم خدمت شما توضیح دهیم که دستگاه‌های ویپ به عنوان جایگزینی برای قلیان و دستگاه‌های پاد سیستم به عنوان جایگزینی برای سیگار استفاده میشوند.

نکاتی برای کاهش خطر عوارض پاد سیستم

  1. • از پاد سیستم های اصل برند های معتبر و با کیفیت استفاده کنید.
  2. • میزان مصرف نیکوتین خود را کنترل کنید.
  3. • از پاد سیستم در مکان های عمومی استفاده نکنید.
  4. • اگر عوارض جانبی خاصی را تجربه می کنید، مصرف پاد سیستم را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

پاد سیستم را چگونه بخرم؟

پاد سیستم های اورجینال از بهترین برند های بازار مانند یوول، لاست ویپ، گیگ ویپ، ووپو، اسموک و ویپرسو را می توانید از فروشگاه آکو ویپ خریداری کنید. برای رفاه حال شما عزیزان، ما در آکو ویپ هم خرید حضوری داریم هم خرید اینترنتی. با مشاوره کارشناسان ما قبل از خرید، می توانید بهترین دستگاه را انتخاب کنید.

پاد سیستم را با چه مایعی استفاده کنم؟

برای استفاده از پاد سیستم، باید از یک مایع ویپینگ استفاده کنید که مخصوص دستگاه های پاد طراحی شده باشد. این مایعات که سالت نیکوتین نام دارند، معمولا حاوی نیکوتین بالا هستند و با کارتریج های پاد سازگار هستند.

سالت نیکوتین ها، در غلظت های نیکوتین مختلف 20 تا 50 میلی لیتر و در طعم های مختلف تنباکویی، میوه ای، خنک و دسری تولید می شوند.

نیکوتین سیگار الکترونیکی چقدر است؟

نیکوتینی که در مایع‌های سالت نیکوتین (جایگزین سیگار) وجود دارد به نسبت از مایع‌های جویس (جایگزین قلیان) بیشتر است. پس در نتیجه اگر شما قلیان مصرف میکردید و قصد ترک آن را دارید باید از جویس‌ها استفاده کنید و اگر قصد ترک سیگار را دارید سالت مناسب شما خواهد بود.

هر طعم و نیکوتینی که شما را راضی میکند!

یکی از خوبی های دستگاه های ویپ و پاد سیستم این است که شما به تعدادی که لازم دارید میتوانید از دستگاه کام گرفته و هر زمان که احساس کنید نیکوتین بدن شما تامین شده است، آن را کنار بگذارید.

اما سیگار معمولی این موضوع را نقض می‌کند و اگر شما یک نخ سیگار را روشن کنید و بخواهید از آن استفاده کنید، مجبور هستید تا انتها آن را بکشید یا نصفه آن را دور بیندازید. این موضوع از لحاظ سلامتی برای شما مضر خواهد بود.

سالت نیکوتین سیب ویگاد

سالت نیکوتین سیب ویگاد

انواع بسیار زیادی مایع جویس و سالت نیکوتین مختلف با طعم‌های واقعا جذاب وجود دارد که هر نوع سلیقه‌ای را پوشش میدهد و یکی از ویژگی های سیگار الکترونیکی این است که شما میتوانید با توجه به مقدار نیاز خودتان نیکوتین موجود در مایع را انتخاب و با توجه به طعم مورد علاقه‌تان آن را تهیه کنید.

دود (بخار) سیگار الکترونیکی مضر است؟

موضوع دیگری که برای افراد بد جا افتاده است، حجم بخاری است که از دستگاه‌های ویپ، ویپ پاد و پاد سیستم خارج میشود. به طور کلی چه دستگاه‌های پایین رده چه دستگاه‌های میان رده و چه پرچمدارهای ویپ تقریباً حجم بخاری که تولید میکنند از یک سیگار سنتی بیشتر است. این موضوع در دستگاه‌های پرچم‌دار بین 8 تا 10 برابر نیز خواهد بود.

اما این موضوع نباید شما را نگران کند چرا که بالاتر توضیح دادیم، این حجم از بالای بخار، صرفا بخار مایع است و ضرر آن به شدت از دود تولید شده توسط سیگار کمتر است.

این موضوع یکی از نکات مثبت سیگار الکترونیکی است و باعث میشود از لحاظ روحی و احساسی با گرفتن چند کام کوتاه از دستگاه احساس کنید که نیازتان رفع شده و دیگر نیازی به دود و یا نیکوتین ندارید و دستگاه را خاموش میکنید.

سیگار الکترونیکی چقدر در ترک سیگار موثر است؟

طبق تحقیقاتی که روی حدوداً ۱۷ هزار فرد سیگاری انجام شده است و از طریق مختلف سعی شده تا آنها سیگار را ترک کنند، این نتیجه به وجود آمده است. سیگارهای الکترونیکی از موارد دیگر مثل آدامس‌های حاوی نیکوتین یا داروهایی برای کمک به ترک سیگار یا هر مورد دیگری که استفاده شده، تاثیر بیشتری داشته و از هر صد نفری که از سیگار الکترونیکی استفاده کردند بین ۹ تا ۱۴ نفر موفق به ترک آن شدند.

سیگار الکترونیکی اعتیاد آور است؟

طبق تحقیقاتی که انجام شده است مقدار نیکوتینی که فرد سیگاری به طور میانگین در طول یک روز از طریق سیگار های سنتی دریافت میکند بین ۱۴ تا ۲۱ میلی گرم است و در سیگارهای الکترونیکی نهایتاً بین ۳ تا ۴ میلی گرم خواهد بود.

در واقع ویپ هم شما را تامین میکند و هم ضرر کمتری را میرساند. اما در نهایت این موضوع به فرد مصرف کننده برمیگردد که آیا واقعا قصد ترک سیگار را دارد یا فقط صرف جایگزینی آن با چیز دیگر میخواهد دستگاه را تهیه کند.

جمع بندی

اگر مصمم هستید که سیگار یا قلیان را ترک کنید و استفاده از آنها برایتان خسته کننده شده است، قطعا پیشنهاد ما استفاده از ویپ یا پاد سیستم بسته به نیازتان خواهد بود. ما مشتریان زیادی را در آکو ویپ داشته‌ایم که به راحتی سیگار را ترک کرده‌اند و دستگاه تهیه کردند، بعد از مدتی چند ماهه هم به طور کل آن را ترک کردند.

اگر هم قصد ترک کلی سیگار یا قلیان را ندارید، باز هم پیشنهاد ما به شما جایگزین کردن آنها با دستگاه سیگار الکترونیکی است. چرا که در این حالت مضرات را به حداقل ترین مقدار ممکن میرسانید.

اما یک توصیه دوستانه هم برای کسانی که از هیچ گونه دخانیاتی استفاده نمیکنند داریم و آن هم اینکه، لطفا سیگار الکترونیکی مصرف نکنید. این تکنولوژی برای سرگرمی ساخته نشده و ممکن است بعد از مدتی شما را وابسته خود کند.

روی مشاوره آکو ویپ حساب کنید

ممکن است افراد از این موضوع آگاهی نداشته باشند که کدام محصول برایشان مناسب است، به راحتی میتوانید با مشاوره تلفنی یا حتی مراجعه حضوری به مجموعه آکو ویپ مشاوره بگیرید و مشاوران ما طبق مقدار سیگار و قلیانی که در طول هفته مصرف میکردید، به شما پیشنهاد میکنند که چه دستگاهی و چه مایعی را تهیه کنید تا همان میزان از نیکوتین را برای بدن شما تامین کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
آکو ویپ
آکو ویپ
آکو ویپ مشاور ویپینگ شماست

دیدگاهی در مورد “تفاوت سیگار و پاد، کدام کم ضررتر است؟

  1. وحید گفت:

    با سلام من اصلا سیگاری نیستم تا حالا هم نه سیگار و نه قلیان مصرف نکردم و فقط بخاطر سرگرمی میخوام ویپ استفاده کنم آیا بنظرتون برام مناسبه؟

    1. آکو ویپ گفت:

      سلام وحید عزیز.ویپ وسیله ی سرگرمی نیست و به عنوان جایگزین کم خطرتر برای افراد سیگاری و قلیونی طراحی شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید